Importanta culorilor in editarea diverselor documente

Importanta culorilor

Totul in jurul nostru este alcatuit din culoare. Cu toate acestea, importanta si efectul ei devin evidente doar atunci cand nuantele cromatice ne influenteaza fie in mod placut, fie intr-unul mai putin placut. Fiecare dintre ele ne transmite ceva si ne poate influenta starea sau cel putin parerea pe care ne-o formam asupra unui obiect sau persoane din jurul nostru. Iata in continuare cateva consideratii asupra culorilor si modalitatii de folosire a lor. In functie de acestea, puteti reflecta mai mult asupra imaginii documentelor dvs. si sa hotarati cum alegeti sa le prezentati.

 

Culorile in brosuri

In alegerea culorilor pentru brosuri trebuie sa se aiba in vedere in primul rand publicul tinta si scopul brosurii.

Public tinta: Companii
- Nu alegeti culori stridente; pot avea efect respingator
- Optati mai degraba pentru culori ce inspira incredere, seriozitate (alabastru,verde,gri)
- Textul trebuie sa fie explicit, sa cuprinda doar informatiile necesare
- Culoarea textului trebuie sa fie contrastanta cu fundalul, pentru a fi usor de citit si pentru a atrage atentia.
- Utilizarea imaginilor trebuie supusa unei atentii marite. Acestea trebuie sa fie adecvate imaginii pe care doriti sa o promovati, sa atraga atentia; totusi, prea multe imagini pot fi sufocante
- Atentie la marimea brosurii! Daca este prea mica, imaginile nu vor fi la fel de clare ca pe una de dimensiuni mai mari.

Public tinta: consumatori (publicul larg)
- Se folosesc culori vii, atractive
- Imaginile trebuie sa fie semnificative, usor de memorat
- Prezentarea serviciilor si a produselor trebuie sa fie explicita, usor de retinut.

Scopul unei brosuri

Prezentarea companiei
- Se aleg culori care sa inspire incredere, siguranta, calitate
- Culorile trebuie sa fie apropiate celor care reprezinta compania
- Nu se recomanda combinarea a mai mult de trei culori

Prezentarea unei gama de produse
- Prezentare scurta dar semnificativa a companiei
- Text usor de citit
- Fundal deschis la culoare
- Imagini reprezentative pentru produse

 

Culorile in manuale (suport de curs)

Utilizarea culorilor in manuale si materiale pentru cursuri este de obicei destul de redusa, de aceea ele trebuie sa fie alese cu atentie. Sa fie adecvate tipului de manual/ curs, sa nu faca materialul prea incarcat, ci, dimpotriva, sa-l faca mai usor de lecturat, sa nu se atraga atentia doar asupra imaginilor, ci ele sa fie un suport, un exemplu pentru ideile din text.

 

Culorile in prezentari PowerPoint

In prezentarile PowerPoint exista anumite reguli si sugestii pentru ca aceasta sa fie eficienta.

Fundalul folosit
- se foloseste fundal deschis la culoare atunci cand prezentarea se va face pe video proiector; atunci cand prezentarea va fi urmarita pe calculator, se utilizeaza fundal inchis la culoare, acesta facilitand citirea textului;
- se foloseste acelasi fundal pentru intreaga prezentare
- nu trebuie sa fie folosit un fundal alb sau negru daca publicul se afla la cca 20 m de ecranul de proiectie
- NU se recomanda sa se foloseasca mereu acelasi fundal la prezentari sau folosirea unui fond foarte atractiv, foarte incarcat,deoarece ingreuneaza citirea textulu

Textul se redacteaza de obicei cu o culoare cotrastanta fondului. A se evita editarea exclusiv cu majuscule sau text oblic!

Culorile
- trebuie sa fie in contrast cu fondul
- sa intareasca logica structurii
- sa se foloseasca mai ales atunci cand se doreste accentuarea unei idei.
- NU se recomanda folosirea culorilor ce nu contrasteaza cu fundalul- textul va fi foarte greu de citit
- NU se recomanda utilizarea unei culori diferite pentru fiecare idee sau pentru ideile secundare